Kasutustingimused

Popseed e-poe müügitingimused

1. Kehtivus
1.1 Käesolevad kasutustingimused (edaspidi Tingimused) kehtivad Popseed OÜ (edaspidi PS) hallatava veebikeskkonna www.popseed.ee ja seal oleva e-poe (edaspidi e-pood) kasutamisel tekkivate õigussuhete kohta.
1.2 PS e-poest tellitud kaupade ja toodete (edaspidi Kaup) ostu-müügileping (edaspidi Leping) sõlmitakse PS ja Kaupa telliva Eestis elukohaaadressi omava füüsilise isiku või Eestis asukohaaadressi omava juriidilise isiku (edaspidi Klient) vahel vastavalt Tingimustele. 
1.3 Lisaks käesolevatele Tingimustele ja Lepingule reguleerivad PS e-poe vahendusel toodete ostmisel tekkivaid õigussuhteid Eesti Vabariigis kehtivad õigusaktid ja väljakujunenud head tavad.
1.4 PS on õigus www.popseed.ee arengust tulenevalt ning efektiivsema ja turvalisema toimimise huvides muuta käesolevaid tingimusi ja hinnakirja. Muudatused tingimustes ja tootehindades jõustuvad nimetatud informatsiooni ilmumise hetkest www.popseed.ee e-poe leheküljel. Tingimuste muudatuse jõustumisele eelnevalt esitatud tellimustele rakenduvad tellimuse edastamise ajal kehtinud tingimused, v.a kui seaduses või käesolevates tingimustes on ette nähtud teisiti.
1.5 Kui PS ja klient soovivad kaubelda PS e-poe kaudu käesolevas dokumendis sätestatud tingimustel, peab klient PS e-poes tellimust vormistades ja ettemaksu sooritades kinnitama, et on tutvunud ja nõustub müügitingimustega.

2. Kaup ja kauba hind
2.1 Ettetellitav Kaup. Kauba juures on mõõtmed, hind ja kogus. Nupp „Lisa ostukorvi“ on aktiivne. Toote kirjelduses on toodud ettetellimise tingimused.
2.2. Tootepildid on illustratiivsed.
2.3 PS veebilehel olevad hinnad on eurodes ja sisaldavad kehtivat käibemaksu.
2.4 PS jätab endale õiguse korrigeerida Kaupade hindasid. Kaupade hindu ei ole võimalik tagasiulatuvalt muuta Tellimustes, mille osas Tellija on teinud 100% ettemaksu.
2.5 Toodete värvus võib pildiga võrreldes teatud määral varieeruda. Taimede pildid on illustreerivad.
2.6. Peenra plaan sisaldab autoriõigusega kaitstud materjale ja on autorikaitse objekt. Peenra plaani kasutamine on lubatud üksnes autoriõiguste omaniku lubatud viisil ja tingimustel  Ostes peenra plaani, nõustute automaatselt allpool toodud tingimustega.
2.6.1 Kogu peenra plaani info on autoriõigustega kaitstud. Kõik õigused reserveeritud.
2.6.2. Peenra plaan on mõeldud üksnes isiklikuks kasutamiseks.
2.6.3. Peenra plaani osaline või kogu sisu paljundamine mis tahes kujul on keelatud, v.a isiklikuks kasutamiseks.
2.6.4. Peenra plaanist või selle üksikutest osadest võib teha isiklikuks tarbeks väljatrükke, plaani kopeerimine ja kolmandatele isikutele jagamine ei ole lubatud.
2.6.5. Keelatud on peenra plaanilt kõrvaldada omandiõigust tähistavaid märke, etikette või muid märke.
2.6.6. Autoriõigusega kaitstud peenraplaani mittesihipärane kasutamine või omavoliline turustamine on ebaseaduslik ja aluseks kahjunõude esitamisele.
2.6.7 Aiaplaneerija keskkonnast ostetud aiaplaani tagastada ei saa.

3. Tellimuse esitamine ja lepingu jõustumine
3.1 Tellija ostukorv luuakse nupule „Lisa ostukorvi”“vajutamise hetkel.
3.2 Ostukorvis olevate toodete arv on muudetav lahtris „Kogus“. Toote ostukorvi lisamine ei kohusta Tellijat ostma.
3.3 Klient saab tooteid vajadusel ostukorvist eemaldada.
3.4 Ostukorvis olevad tooted on tellimuse kinnitamiseni saadaval ka teistele Klientidele.
3.5 Tellimuse vormistamiseks sisestab Klient ostukorvi lehel nõutavad andmed, valib makse- ja kohaletoimetamisviisi, seejärel tutvub ja nõustub Tingimustega ning vajutab nupule „Maksma“. Kliendi PS e-poodi sisestatud tellimus (Tellimus) loetakse üldjuhul sooviks sõlmida tellitud Kauba ostu-müügileping.
3.6 Tellimuse vormistamisel kontrollib Klient oma kontaktandmete õigsust, sest informatsiooni täpsusest ja õigsusest sõltub Kliendi ostetud toodete kiire ja häireteta kohaletoimetamine ning mõnikord ka võimalikud lisakulutused.
3.7 Leping loetakse sõlmituks, kui Klient on tasunud ettemaksu ja PS on asunud Tellimust täitma. Pärast tellimuse kinnitamist saadetakse Kliendi e-posti aadressile automaatselt tellimuse kinnitus.
3.8 Lepingut ei loeta sõlmituks juhul, kui ei tasuta ettemaksu 100% ulatuses.
3.9 Arvel on ära toodud PS andmed, Kliendi tellitud tooted ja kontaktandmed, kuhu edastatakse tellimus.

4. Lepingu täitmise tähtaeg ja kord
4.1 PS täidab Tellimuse vastavalt kokkuleppele Kliendiga ja tarnetingimustele 3‒7 tööpäeva jooksul. Viivituse korral võetakse Kliendiga täiendavalt ühendust.
4.2 PS on kohustatud tellitud Kaupa Kliendini toimetama üksnes Tellimuses märgitud Eesti aadressil. Välismaale toimetatakse Kaupa erikokkuleppel.
4.3 Tellitud kaubad edastatakse Kliendile transporditeenuste osutajate abil. Võimaliku transporditeenuse osutaja ja transpordi viisi valib Klient Tellimuse tegemisel.
4.4 Juhul, kui Tellimust ei ole võimalik kohe terviklikult täita (Kaupadel on erinevad tarneajad), saadab PS tellitud Kauba Kliendile kokkuleppel Kliendiga mitme saadetisena. Saadetise transpordikulu jääb Kliendi arvel toodud summa piiresse.
4.5 PS on õigus e-poe vahendusel sõlmitud müügilepingust sanktsioonideta taganeda ning jätta tellitud kaup üle andmata või teenus osutamata alljärgmistel juhtudel:
4.5.1 Kaup on Tarnija laost otsa saanud;
4.5.2 Kauba hinda või omadusi on e-poes kuvatud süsteemivea tõttu valesti;
4.5.3 Klient ei vasta PS poolt kehtestatud tingimustele.
4.6 Kui PS ei ole võimalik Tellimust täita, võetakse Kliendiga ühendust ja pakutakse asendustoodet või tagastatakse tasutud summa juhul, kui Klient on jõudnud kauba eest ettemaksu teha.

5. Kauba eest tasumine
5.1 PS e-poes müügil oleva Kauba eest saab 100% ettemaksu tasuda PS e-poes olevate pangalinkide kaudu.
5.2 Makse sooritamiseks vajutab Klient pärast andmete sisestamist ja makseviisi valimist nupule „Maksma“. Klient suunatakse pangalingi kaudu maksma. Pärast makse sooritamist saadetakse Kliendile ostukinnitus koos arvega Kliendi antud e-maili aadressile.
5.3 Toodete eest saab Klient tasuda Swedbanki, SEB, LHV, Coop Panga või Luminori pangalingi kaudu.
5.4. Toodete eest saan tasuda ka EStO järelmaksuga

6. Toodete kohaletoimetamine ja üleandmine
6.1 Tellimus väljastatakse Tarnija laost pärast arve õigeaegset tasumist.
6.2 Tooted toimetatakse Kliendini pakiautomaadi või kullerfirma vahendusel Eesti piires 1–7 tööpäeva jooksul.
6.2.1. Kui toode on jõudnud Kliendi valitud pakiautomaati, saadetakse Kliendile vastavasisuline SMS koos uksekoodiga.
6.2.2 Kui Kliendi tellitud tooted on kullerfirmale üle antud, võtab kullerfirma eelnevalt Kliendiga ühendust, et täpsustada toodete kohaletoomise aeg. Kullerfirma toimetab tooted Kliendi tellimuse vormistamisel märgitud aadressile.
6.2.3 Klient peab jälgima tellimuse vormistamisel esitatavate kontaktandmete õigsust, et vältida viivitusi ja arusaamatusi toodete kohaletoimetamisel.
6.2.4 PS soovitab tungivalt Kliendil tooted vahetult pärast kättesaamist üle vaadata ja nende vigastuste korral teavitada PS e-maili aadressil epood@popseed.ee. Kullerfirma vigastatud toode asendatakse.
6.3 Ühele tellimusele saab korraga lisada erineva tarneajaga tooteid ja nende eest korraga mugavalt maksta. Seega võib mitut erineva tarneajaga toodet sisaldavale tellimusele tulla mitu erinevat saadetist.
6.4.Lille- ja köögiviljaseemneid ning kinkekaarte väljastame aasta ringi (1–3 tööpäeva jooksul pärast tellimuse laekumist). Lillesibulate ja taimede puhul pakume ettetellimise võimalust ning hakkame neid väljastama sobival istutusajal (viljakultuure tavaliselt aprillis ning roose ja elulõngasid mais). Tänu ettetellimise võimalusele ja istutusajal väljastamise alustamisele on aprillis ja mais pakkide tarnetähtajad pikemad. Tellimusi täidetakse laekumise järjekorras.
Enne saadetise vastuvõtu allkirjastamist soovitame tungivalt kontrollida, et pakendil ei oleks olulisi vigastusi. Nende olemasolul on ostjal õigus keelduda kaupade vastuvõtmisest. Palume vigastatud pakendiga tootest ja/või tellimuse mittevastavusest teatada elektronposti aadressile epood@popseed.ee. Kullerfirma vigastatud tooted asendab Tarnija.

7. Lepingust taganemine ja kaupade vahetamine
7.1 PS jätab endale õiguse tühistada Kliendi tellimus alljärgnevatel juhtudel.
Klient ei ole tellimuse eest 100% ulatuses tasunud;
7.1.2 Kauba kohaletoimetamise aadress asub väljaspool Eesti Vabariigi piire. Kauba transportimine väljapoole Eesti Vabariigi piire toimub erikokkuleppel.
7.1.3 Tellitud Kaupa ei ole ükskõik mis põhjusel võimalik tarnida. Sellisel juhul saadab PS Tellijale vastavasisulise e-kirja Tellimuses näidatud Tellija e-maili aadressile ja tagastab Tellija tehtud ettemaksu 14 päeva jooksul.
7.2 Kliendil on õigus pärast tellimuse eest tasumist, kuid enne toodete väljastamist või Kliendi toodetele järele tulemist oma tellimus tühistada. Selleks tuleb saata PS e-posti aadressile epood@popseed.ee vastavasisuline kiri koos taganemise põhjuse, arve numbri ja arvelduskonto numbriga. Ettemaks tühistatud tellimuse eest koos transpordi maksumusega tagastatakse Kliendi pangakontole 14 päeva jooksul avalduse esitamisest alates.
7.3 Kliendil on õigus taganeda Tellimuse alusel sõlmitud Lepingust ilma põhjenduseta 14 päeva jooksul alates tellitud Kauba üleandmisest Kliendile. Kui mõni tellitud Kaupadest jõuab Tellijani teistest hiljem, kehtib hiljem kättesaadud Kauba suhtes taganemisõigus alates hilisemast kättesaamisest. Tagastamiskulud kannab Klient.
Popseed e-pood tagastab tagastatava kauba kättesaamisel ostjale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel, arvates taganemisavalduse saamisest, kõik ostjalt lepingu alusel saadud tasud (sh kliendi poolt kauba kättesaamiseks tasutud transpordi tasu).
Veebipood võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni ostja on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.
7.4 Kliendil on õigus tagastada või vahetada puudustega või praakkaupu 2 kuu jooksul puuduse avastamisest. Tagastamise või vahetamisega seotud transpordikulud kannab Tarnija. Kauba tagastamisel kannab Popseed Tellimuse summa 100% ulatuses 14–30 päeva jooksul Kliendi kontole.
7.5 Vastavalt võlaõigusseaduse § 53 lg 4 punkt 4-le, ei kohaldata 14-päevast taganemisõigust (sh ümbervahetamist) sellise asja üleandmisel, mis rikneb või vananeb kiiresti. Seetõttu ei laiene tagastusõigus (sh ümbervahetamine) PS e-poest ostetud taimedele, istikutele, puudele, põõsastele, lilledele (sh ka jõulupuudele), peenraplaanidele.
7.6 Tagastatav Kaup peab olema originaalpakendis, dokumentidega (kasutamisjuhis vms), markeeringutega, terve ja kasutamata. Taganemisõiguse kasutamiseks peab Klient toote pakendi avama seda kahjustamata.
7.7 Kui tagastatav toode on kahjustatud Kliendi poolt toote mittesihipärase kasutamise, Kliendi süü või hoolimatuse tõttu tekkinud asjaoludel, jätab PS endale õiguse tasaarveldada Kliendile tagastamisele kuuluvast summast toote väärtuse vähenemine või loobuda hüvitamisest täies mahus. PS ei vastuta ka toote normaalse füüsilise kulumise eest selle tavalise kasutamise korral.
7.8 Kauba tagastamiseks tuleb täita tagastusavaldus. PS võtab pärast avalduse saamist Kliendiga ühendust ja lepib kokku Tagastamisega seotud asjaolud.
7.9 PS e-poest tellitud Kaupade garantiitingimused annab vastava Kauba Tarnija ja need on kirjas Kauba pakendil või eraldi lehel Kauba juures. Kui eelpool toodud viisil ei ole garantiitingimusi edastatud või garantiitingimused ei vasta seadusele, kehtivad seadusega vastavale kaubale sätestatud garantiitingimused.
7.10 Garantiist tulenevat nõuet saab PS esitada ainult koos Kauba eest tasumist tõendava maksekorralduse, ostuarve ja garantiitingimuste juures oleva garantiitalongiga.
7.11 Kliendil on õigus oluliste puudustega Kaupa vahetada garantiiajal. Kaup peab olema originaalpakendis, markeeringutega ja kasutamata. Kauba vahetamiseks tuleb täita avaldus, sh selgitada Kaupade vahetamise põhjus. Garantii korras Kauba vahetamisega seotud kulud kannab Tarnija.
7.12 Aiaplaneerija keskkonnast ostetud aiaplaani tagastada ei saa.

8. Tellijate andmete kasutamine
8.1 PS on õigus koguda Klientide poolt PS avaldatud isikuandmeid (Tellija nimi, aadress, telefon ja e-posti aadress).
8.2 PS on õigus vajadusel avaldada Klientide andmeid Tellimuse täitmiseks ka kolmandatele isikutele.
8.3 PS on õigus kasutada Klientide andmeid ka oma majandustegevuse raames reklaami ja muu informatsiooni edastamiseks Kliendile, kui Klient on selleks nõusoleku andnud.
8.4 PS on õigus Kliendi igasuguse makseviivituse korral edastada Kliendi isikuandmeid kolmandale isikule avaldamiseks maksehäirete registris.
8.5 PS on õigus avaldada Kliendi isikuandmeid kolmandale isikule, kui see on vajalik Lepingust tulenevate nõuete sissenõudmiseks, sh õigusnõustajale, kohtutäiturile ja kohtule.
8.6 Kliendil on igal ajal õigus keelata oma isikuandmete kogumine ja kasutamine, välja arvatud juhul, kui see on vajalik Lepingust tuleneva nõude sissenõudmiseks või Lepingu täitmiseks.
8.7 Veebipoe POPSEED OÜ isikuandmete vastutav töötleja on popseed.ee (registrikood 14667647) asukohaga Äksi tee 8, Tartu maakond 60543, e-posti aadress info@popseed.ee. Isikuandmete töötlemise ehk privaatsuspoliitika leiate Popseed.ee kodulehelt.

9. Vastutus
9.1 PS vastutab Kliendi ees ja Klient vastutab PS ees teisele poolele käesolevate tingimuste rikkumisega tekitatud kahju eest Eesti Vabariigis kehtivates õigusaktides sätestatud juhtudel ja ulatuses.
9.2 Pooled vastutavad otsese varalise kahju tekitamise eest juhul, kui kahju põhjustati tahtlikult või raskest hooletusest. Käesolev säte ei piira seadusest tulenevat Kauba tootja vastutust.
9.3 Kumbki osapool ei vastuta teise osapoole ees ja tema käitumist ei loeta käesolevate tingimuste rikkumiseks oma mistahes kohustuse teostamisega viivitamise või selle mitteosutamise tõttu, kui nimetatud viivituse või mitteosutamise põhjus ei olnud nimetatud osapoole poolt kontrollitav (vääramatu jõud).
9.4 PS ei kompenseeri Kliendile võimalikku moraalset kahju seoses hindade, tarneaegade ja muude tingimuste muutumistega käesolevate tingimuste raames.

10. Muud tingimused
10.1 Kõik veebilehel olevad materjalid on autoriõigustega kaitstud. Materjalide kasutamiseks tuleb eelnevalt küsida PS luba.
10.2 Käesolevates tingimustes eraldi lahendamata küsimustes lähtutakse Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest.
10.3 Kui tellimistingimuste mõni säte on tühine, ei mõjuta see ülejäänud osas tellimistingimuste ega ostu-müügilepingu kehtivust. Tühine säte asendatakse seaduspärase sättega, mis on tühisele sättele õiguslikult ja majanduslikult kõige lähedasem.

11. Pretensiooni esitamise õigus
11.1 PS e-pood vastutab ostjale müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe kuu jooksul, alates kauba üleandmisest ostjale. Pärast asja üleandmist ostjale eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on Popseed poolt vahendatava Tarnija kohustus.
Ostjal on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul veebipoe poole, saates e-kirja aadressile epood@popseed.ee. 
PS e-pood ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist ostjale.
Kui PS e-poest ostetud kaubal on puudused, mille eest PS e-pood vastutab, parandab või asendab PS e-pood puudusega kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab PS e-pood ostjale kõik müügilepinguga kaasnenud tasud.
PS e-pood vastab tarbija esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 päeva jooksul.
11.2 Kui ostjal on PS e-poe osas pretensioone, tuleb need saata e-posti aadressile epood@popseed.ee 
Kliendi ja Popseed OÜ vahel e-poest toodete tellimise ja ostmisega tekkinud vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel.
Kui ostja ja PS e-pood ei suuda lahenda vaidlust kokkuleppe teel, on ostjal võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni poole.
Menetlustingimustega saab tutvuda ja avaldust esitada siin.
Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada ostja ja PS e-poe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Ostja kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.

Ostja võib pöörduda Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole.

12. Popseed OÜ kontaktandmed
Popseed OÜ
reg nr 14667647
KM reg nr EE102303139
aadress: Äksi tee 8, Tartu maakond, 60543
info@popseed.ee
telefon: +372 5675 0072